søndag den 7. februar 2010

Sofa og Salats BIG adventures

Nej. Nej. NEJ! Hvor er det skidt at det sidste indlaeg jeg har skrevet er fra nytaar. Det er jo en hel maaned siden xD doh altsaa. Naa, men jeg maa vel hellere skynde mig at opdatere saa jeg ikke bliver stemplet som en daarlig blogger...
Rundrejsen er nu officielt begyndt - Soph og jeg er nu helt mutters alene i Kina. Hvordan vi nogensinde skal klare det ved jeg ikke xD vi maa vel bruge vores overmenneskelige intilligen ;p eller maaske en masse held...

Vi har nu varet i Hong Kong de sidste 3 dage, og i dag er den sidste aften vi har her. Vi skal ned paa den kinesiske ambassade og hente vores nye turistvisum imorgen og saa gaar turen ellers videre til Guilin. Det er virkelig svaert at omstille sig til, at vi kun skal vaere saa kort tid hvert sted. Men ja der sker SAA meget hele tiden, at tiden bare flyver afsted, og alt det, der er sket i Hong Kong, foeles som om, det er sket over en uge eller saadan noget. Hehe naa, men jeg maa vel hellere fortaelle jer om det ;p
Soph og jeg forlod de andre i Tibet tidlig onsdag morgen, fordi vi skulle med flyet til Chengdu, hvor vi skulle skifte fly, for at komme videre mod Hong Kong. Er virkelig virkelig glad for, at vi var de foerste, der tog afsted, for det var virkelig haardt at sige farvel til de andre - mest efter man havde taget afsked og vi lige pludselig var alene. Efter man har vaeret saa taet sammen det sidste halve aar er det rigtig maerkeligt lige pludselig ikke at have de mennesker omkring en. De er paa en maade blevet min anden familie, hvis i forstaar...
Det var virkelig en haard foerste dag on our own for mig og Soph - selvom alt med flyene gik godt (selv med 6 timers ventetid paa det naeste fly i Chengdu), saa naede vi kun til Guangzhou (endestationen for vores fly) foer vi fik problemer. vi var landet saa sent med flyet, at der ikke laengere gik fly til Shenzhen, som er den by man skal til, for at kunne komme ind i Hong Kong - ergo vi var endten noedt til at blive i Guangzhou og overnatte, selvom vi havde betalt for en overnatning i Hong Kong, eller saette os ind i en ulovlig taxa med 3 voksne kinesiske maend. Tricky ikk...et hvert normalt taenkene menneske havde nok bandet lidt og saa ellers fundet sig et hotel naer stationen, men mig og Soph valgte saa ikke lige den loesning - at saette sig ind i en ulovlig taxa med 3 voksne kinesiske maend og blive koert til Shenzhen for 250 RMB virkede som en bedre loesning...jep ved hvad i taenker. Der gik heller ikke mere end 2 sekunder efter vi sad i taxaen til vi besluttede at det var en daarlig ide og at vi nok burde loebe saa hurtigt vi kunne...Det var saa der at det bankede paa ruden og 3 kinesiske soldater hev os ud af taxaen. Okay spoergsmaal i nok stiller jer selv nu - "ka det blive meget vaerre nu"? OG ja! Det ka det.. De kinesiske soldater hev os ud af taxaen, begyndte at tjekke taxaens nummerplade, spurgte hvor vi skulle hen, og foer vi vidste af det var vi omringet af kinesiske soldater, der alle ville vide, hvor vi skulle hen. Maakse var det en lidt daarlig og meget optimistisk ide at lade Soph og jeg rejse rundt i Kina selv...haha ej spoeg tilside selvom situationen var paent ekstrem og mega maerkelig, saa fik vi rodet os ud af situationen og naeste dag kom vi sikker til Hong Kong...

Her i Hong Kong er der sket rigtig mange ting, som jeg sagde tidligere, og vi har virkelig moedt nogle spoejse typer, som jeg tror jeg helst vil fortaelle om, end bare gennemgaa, hvad vi har lavet dag for dag. Soph og jeg har moedt upcoming designere fra New York, som vi var ude og drikke Carlsberg med - utroligt at de ikke en gang saa meget som havde hoert om Carlsberg oel foer xD Man faar dem jo naermest smidt i hovedet herovre i Hong Kong. De var ret grinern og ja var aabentbart meget interesseret i Danmark, for vi fik stort set kun snakket om ja dem og saa Danmark hele aftenen. De var igang med at faa deres toejmaerke op at koere, hvilket var derfor de var i Hong Kong. Deres maerke hedder Backenbird og laver herretoej - nogen der har hoert om det? Saa har vi ogsaa moedt en indisk fyr, som hed Simon - han lavede forretninger med de to designergutter og det var hans fars restaurant, vi spiste paa den aften. Soph oh jeg var endt paa lige netop den indiske restaurant, fordi vi i vores soegen efter billig mad (Hong Kong er utrolig dyr desvaerre) var gaaet efter at finde skumle steder, og siden den her indiske reastuarant laa oppe af en skummeltudseende trappe var det en vinder. Nogen der stadig mener Soph's og mit rundrejse projekt er et lige lovlig optimistisk projekt? ;p Naa, men Simon var ret cool faktisk, han spaede os i haanden (mest mig, som endte med at blive helt besat af det i min lettere fuldskab xD). Hehe det var en virkelig spoejs oplevelse og ja man ved jo i realiteten ikke om det han sagde var rigtigt eller ej. Soph mener jeg er skoer, fordi jeg ikke kan lade vaere med at taenke lidt paa det, men hey man ved jo aldrig.
I gaar moedte vi stalker nummer 1 efter vi havde vaeret til Musekoncert - hvor heldigt er det ikke lige at Muse giver koncert i Hong Kong netop som Soph og jeg er her? Mega heldigt hvis i spoerger mig. Naa men vi havde koebt de dyre siddepladser, fordi der var udsolgt til selve staaomraadet - saa som en form for kompensation gik jeg med paa Sofies forslag om at proeve at snige os backstage. Det var paa den her noget optimistiske og ret ja dumme mission, at vi moedte stalker nummer 1, Kate. Hun var selv igang med at proeve at komme backstage, og endte med at foelge efter os. Vi keglede rundt i Asiaworld-expo, som var stedet for koncerten, og det er et paent stort sted skal jeg hilse og sige, i mere end en halv time lige indtil vi fik loeget os hele vejen backstage til det lokale, hvor medlemmerne af Muse, var ved at moede dem, som faktisk havde faaet lov til at moede dem. Det havde saa vaeret end endnu mere fed historie, hvis jeg nu sagde, at vi saa kom ind i lokalet og fik snakket med Muse...I wish. Soph og jeg fik kolde foedder li paa graensen (vi vidste jo godt at vi ikke maatte vaere der, og at de meget store og lettere skraemmende bodyguards ville faa os smidt ud), saa vi sagde at vi havde mistet en gruppe danske mennesker, og at vi ledte efter udgangen - bare lige faa at understrege, hvor dumme vi foelte os faa i lige dialogen mellem Soph og vagten:
Soph: "Excuse me? We are looking for some of our co-workers. We kind of lost them...
Den store og skraemmende vagt kigger vantro paa hende...
Soph: "It's a group of danish people.."
Den store og skraemmende vagt: "You've lost a group of danish people?"
Soph (nu med pivestemme): "Yes...but now we're just looking for the exit."
Den store og skraemmmende vagt kigger stadig vantro paa hende. Vender sig om og raaber ind i lokalet: "Somebody get James, there are some girls here who's lost."
Nu kom der saa endnu en meget stor og skraemmende vagt hen til os, som endte med at foelge os hele vejen ned til bygningens subway station, fordi vi var "lost". Tror i selv de hoppede paa vores historie? Tror jeg ikke helt, og jeg ved i hvert fald at det nok er en af de sidste gange jeg gaar SAA meget i stalker-mode...
Saa har vi ogsaa moedt Buzz Lightyear ;p gammel homie...haha ej men Soph og jeg fik henholdsvis givet ham et knus og kysset ham paa kinden idag, da vi var ude i Disneyland - de har da bare ogsaa alt her i Hong Kong hva...Det var ellers super meget regnvejr idag, men Disneyland er jo sjov ligemeget havd. Vi fik baade reddet universet fra den onde Zurg, rejst med lynetshastighed (eller ja naesten da) i Space Mountain, blevet mega meget rundtosset i en tekop, vaeret paa cruise i en blanding af Afrika og Indien, faaet fortalt historier af Peter Plys og meget meget mere...

Imorgen gaar turen som sagt til Guilin - vi skal lige sidde i tog i 12 timer godt nok, men ellers saa er vi snart ved det neaste stop paa vores rundrejse. Jeg skal nok forsoege at opdatere mere om vores rejse, men nu kommer jeg jo desvaerre tilbage til det "rigtige Kina", hvor de stadig koerer paa med den benhaarde censur xD Men jeg vil da helt klart anbefale jer at stay tuned paa Sofa og Salats big adventure ;p
Hyg jer!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar