torsdag den 24. december 2009

Gambai og glædelig jul


Fra venstre: Lars, Kristian og Erik. Foran dem er de julegaver vi fik fra vores kontaktperson Becky. Jeg var såååå heldig at få et lilla stativ af en art, hvor der hænger en tilsvarende lilla hjerte billedramme xD derudover vandt jeg også en lysserød morgenkåbe og en lyserød termokande med Mickey Mouse på - jeg må ha været i mit heldige hjørne xD

Nu er juleaften så overstået, og ja selvom man er i Kina kan man dog godt mærke at det er jul. Der har været julepynt i alle forretningerne li som der er i Danmark, og selv på det store marked her i Tianjin kunne man købe julepynt – meget grimt julepynt skulle jeg måske også li sige. Jeg har jo lagt nogle billeder ind på bloggen af noed af det julepynt vi har hængende her på værelset, så i har nok en go idé om hvad jeg snakker om :D
Nå men juleaften skulle der være et stort julearrangement her på skolen for alle de ansatte – og tro mod kinesisk kultur skulle der selvfølgelig være både sang- og dansekonkurrencer. Og jo vi skulle da også være med; vi var med i dansekonkurrencen og havde lavet det fedeste show til 2 Michael Jackson sange: Smooth Criminal og Rockin’ Robin (en gammel sang fra Jackson Five) og det var bare så mega fedt altså. Vi sparkede virkelig røv og endte da også på 2. pladsen. Ret nice :D Nåh men selvom skolen havde sørget for det her julearrangement var det bare overhoved ikke julet – vi fik kinesisk mad til aftensmad – ved ikke med jer, men ris, kæmperejer, krabbe, hals og alskens andre mærkelige ting er ikke li frem det jeg har mest lyst til at spise juleaften xD heldigvis skal vi til Beijing i dag og lave rigtig julemad inde i en lejlighed Maria har lånt af en dansker, der bor hernede. Vi har endda fået skaffet rødkål…Hep hey!!!
Nå men tilbage til juleaften. Da sangkonkurrencen så gik i gang gik kineserne bare HELT amok! Der blev uddelt knæklys og de der plastikhænder man kan klappe med og så blev der ellers slukket for lyset og skruet op for musikken. Var virkelig en mærkelig måde at fejre jul på. Heldigvis kunne vi undslippe lidt efter at sangkonkurrencen gik i gang så vi kunne fejre jul på en mere rigtig måde ^^ Vi fik både spist julekager, danset om juletræet og åbnet gaver :D Virkelig lækkert…
Nåh ja og så fik jeg jo også snakket med mange derhjemmefra ^^ var virkelig rart. Nu må i alle have en forsat rigtig glædelig jul :D Knus, klem og tanker herfra…


Sofie med knæklys - vi kunne da ikke la kineserne ha alt det sjove vel ;p

1 kommentar:

  1. Ihh bare det var mig der var ude og rejse. Nyd det!

    /Jeanett
    http://jeanettd.blogspot.com

    SvarSlet