tirsdag den 22. september 2009

Everybody was Kung Fu fighting!!!

Er helt færdig efter Kung Fu træning her til aften xD Mig og indtil videre 6 andre har lavet en aftale med en Kung Fu lærer her på skolen om, at vi får intensiv (og det her skal forstås meget bogstaveligt) træning i Kung Fu, hver tirsdag aften mellem 19.00 og 20.00. Egentlig ikk lang tid, men tro mig – det kan mærkes!!! Er virkelig øm i kroppen, og tror seriøst aldrig min venstre balle bliver normal igen… Ud over at Kung Fu jo er en kampsport, hvor man træner slag og spark, så handler det faktisk også utrolig meget om smedighed, hvilket jeg som sådan ikke har noget imod, men at blive tvunget ud i nogle stillinger gør altså virkelig nas xD Der opstår så oz li problemet bagefter når vores træner så har sat os i en eller anden stilling, hvor vi skal hoppe ud af den i et slag, at man ikke rigtig kan rykke sig – ”hallo er der nogen der gider løfte mig op herfra?!”
Nåh men heldigvis bliver vi ikke trænet sammen med de små 5-årige børn hun normalt underviser – har været til Kung Fu én gang før hernede, og det foregik nemlig med disse små børn – ikke fedt at man helt rød i hovedet forsøger at følge med, mens det eneste tegn på, at de her børn laver noget, er en lille smule sved på panden – følte mig godt nok gammel og ude af form. Hjalp selvfølgelig heller ikke på det at de her børns forældre er med for at observere; betyder at man kan blive til grin både over for børnene men også over for deres forældre… GREAT!!! Heldigvis kommer vi ikke ud for det mere, hvilket jeg personlig er glad for – min selvtillid kan altså kun holde til nogle enkelte nederlag og en del ydmygelse før den li som er ved at være godt slidt ned.
I dag har vi så øvet en slagserie, som jeg må sige var lidt vanskelig, specielt fordi vi skulle ud i en meget mærkelig stilling, der både kræver balance, smidighed og en go del udholdenhed at tvinge sig selv ned i xD derudover har vi øvet cirkelspark… høhø ret sejt ik ;) så så man li mig være total sej ved at hoppe op i luften og snurre rundt mens jeg forsøger at lave bare noget der minder om et cirkelspark – hvis jeg selv ska sige det gik det da meget godt; gjorde hverken skade på mig selv eller andre ^^ Der opstår så bare li den ene lille tricky ting nu – som jeg sagde har vi Kung Fu hver tirsdag, men fordi vores træner skal et eller andet vigtigt næste tirsdag, og da vi nu er på ferie tirsdagen efter (det er den ferie alle kinesere har – inkluderet os – her i oktober op til nationaldagen d. 1), har vi fået besked på at øve slagserien hver dag plus lave nogen sindssyg hårde mavebøjninger, hvor man skal løfte ben og ryg fra gulvet, og tage fat om fødderne med hænderne før man lægger sig ned på gulvet igen… tror virkelig ikke mine muskler holder til sådan en omgang hver aften – de er i nok smerte li nu. Tror jeg vil hoppe ind i seng og putte mig under min dyne, og forsøge ikke at ligge på min ømme balle xD – sov godt ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar