tirsdag den 22. september 2009

Tankemylder

Her i dag har jeg tænkt mig at jeg vil lægge nogle ting ind i indlægget, som jeg har siddet og skrevet i nogle af timerne i ad. 1 og 2, hvor jeg bare har siddet og observeret – altid godt med nogle on the spot observations and thoughts ;)

d. 21/9-09
”Sidder li pt inde i ad. 2 og stener for vildt!! De har kinesisk li nu, og selvom jeg måske ville ku lære noget af, at kigge på de tegn de gennemgår, så kan jeg slet ikk få mig selv til at koncentrere mig. Har mit hoved fuld af andre ting, og ja udsigten til at sidde i mine egne tanker i 40 minutter igen er ikk videre gode… kan slet ikk se meningen i de her eftermiddagstimer… og ja tankerne i mit hoved fylder desværre ikk mindre af at jeg skriver nogen af dem ned. Suk… kedsomhed. Sys de her børn er helt vildt søde, men alligevel. Jeg keder mig… det med at alt hernede er begyndt at blive hverdag skræmmer mig. Selv det at klassens dampbarn sidder og er ekstremt interesseret i det jeg skriver, hvilket resulterer, at han får et par på hovedet for manglende koncentration, er på sin vis blevet normalt… det er uhyggeligt, og jeg frygter virkelig at mine ”eventyr” hernede, li meget hvor anderledes de er, bliver mig normale…
Fedt er nu blevet sat til at tegne for min kinesiske lærer – hun skal bruge nogle billeder af en vasemaskine og en håndvask, og dem sys hun da li at jeg skulle tegne…ironien er slående!
Har li tegnet vaskemaskinen færdig og skal nu til at kaste mig over håndvasken xD mine kreative evner kommer virkelig på en hård prøve i dag!
Seriøst kan ikk tegne en håndvask!!!!! Sikke noed røv… Den næste person der kommer hen til mig for at se, hvad jeg laver, er dødsens…det her stinker!!! Fuuuuuuuuck!
Okay har nu tegnet et styks meget grim og meget firkantet håndvask… må jeg godt gå nu?
Det er dig, der er kunstlæreren! Tegn dine egne freaking tegninger næste gang i stedet for at sætte en uden noget som helst talent for at tegne til det… jeg går nu!!!”

d. 23/9-09
”Sidder li pt og ser på at børnene spiser. En rutine jeg plejer at se på hver dag fra kl. 8.15 til 8.45 – en halv times spild af min tid efter min mening; jeg kan nemlig ik rigtig lave noget i den tid. Sammenlagt med det faktum, at jeg først underviser kl. 9.00 vil jeg kunne møde 1 time senere end jeg gør nu, hvilket er kl. 8.00 – jeg ville kunne sove en hel halv time længere, hvilket ville være skønt, specielt fordi det at arbejde med børn hver dag slider på ens tålmodighed, tolerance og energiniveau. Sys de her børn er great, men at være sammen med dem hver dag, er hårdt! Til min egen fortrædelighed er jeg begyndt at ta en lur hver eftermiddag i min frokostpause (fra 11.30 til 2.00). Er ved at blive rigtig lad og doven…træls!!
Børnene har kinesisk li nu og er ved at gennemgå vokalernes toner (i Kina er der 4 udover den ”neutrale”) – meget interessant egentlig, men jeg har været igennem det med både Xiaolong og vores kinesiske sproglærer, så det eneste det giver mig er en smule øvelse. Har li fået at vide at jeg først skal undervise kl. 9.20 – den er 9.00 li nu… er virkelig ved at falde i søvn!!
Er egentlig godt at ingen her forstår dansk, så de ikke ved, hvad jeg skriver…”

I al min tænketid fik jeg også li brygget et digt sammen som jeg da også gerne li vil vise jer ^^ Kommentarer til alt det der er skrevet er meget velkomne, men husk li at sætte min ord ind i kontekst ikk ;)

Digt fra d. 23/9-09 om morgenen:

”at sidde
at se
at mærke
at høre
at føle
at tænke
at græde
at elske
at være væk
at være nær
at være vigtig
at være skyggen
at leve
at dø
at dø uden at leve
at dø uden at forsvinde
Hvordan forklarer man det
at være menneske?”

Nå men nu skal jeg til at forberede mig til timerne i morgen, inden jeg skal have mine første timer i babyclass den her eftermiddag – jep fra dags dato skal jeg også til at undervise babyclass om eftermiddagen fra 2.30 – 4.00 hver onsdag og torsdag. Er lidt spændt på at se, hvordan vi skal ”undervise” så små børn…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar