torsdag den 10. september 2009

Happy Teachers' Day

Okay i dag har været en nogenlunde normal arbejdsdag (hvis man da overhoved kan kalde en arbejdsdag i Kina normal) udover det twist, at det var Happy Teachers’ Day. Dette betød, at nogen fra holdet havde fri i dag – okay 1 person havde fri, og resten af os skulle møde på arbejde som normalt. Alt virker også meget normalt, udover at der står nogle store blomsterbuketter rundt omkring på centeret og ja så os li det lille sjove twist at vi alle, da vi kom op til Kindergarten hvor vi arbejder blev mødt af en smilende Maria (hun er vores kinesisk chef), som ønskede os Happy Teachers’ Day, og gav os en plastik blomsterkrans i bedste Hawaii stil rundt om halsen. Det eneste jeg li som kunne få fremstammet i min overraskelse var et lidt fåret Happy Teachers’ Day tilbage til Maria…hmm allerede på det tidspunkt havde jeg fået lidt nok af Happy Teachers’ Day, desværre var dagen jo langt fra ovre. Allerede i min første klasse fik jeg virkelig et indtryk af, hvor meget kineserne egentlig går op i hele det her Happy Teachers’s Day halløj: det er ikke kun en fin lille plastik hawaii blomsterkrans man får om halsen, nej da jeg skulle da også lige have en fin lille blomsterkrans om hovedet (den her gang lavet af rigtige blomster og meget for lille (følte mig lidt som en dårlig parodi på en hulla hulla danser). Udover at alle lærerne går helt vildt meget op i det her koncept om Happy Teachers’ Day, så bliver der virkelig også gjort en del ud af det på forældrenes side: den dag hvor der er Happy Teachers’ Day bliver alle de små søde kineserbørn udstyret med gaver til deres lærere, mens deres mama kommer slæbende med en kæmpe buket blomster, som det burde være umuligt at slæbe for et normalt lille menneske, ja slet ikke en lille kineser dame. Nu vil jeg så gerne have at i alle sådan forestiller jeg det her scenarie med moderen, buketten, det lille barn og dets gave, og så lige forestiller jer at der bare er flere hundrede af disse, plus en stor del trafikkaos. Yes det er Happy Teachers’ Day indeed. Nå men tilbage i klasselokalerne var alt nu meget normalt ud over det store antal gaver og kage der var i klasserne, og de små fine blomsterkranse vi rente rundt med. Det skal dog lige siges, at alle lærerne inklusiv cheferne rente rundt med de her lidt latterlige blomsterkranse og sagde Happy Teachers’ Day til alle der passerede dem på gangen. Og den lille fine krone på værket er det faktum, at vores øjeblik med blomsterkranse, buketter og smilende kinesiske lærere omkring os blev foreviget, da vores chefer besluttede at alle lærerne skulle have taget et gruppebillede. Og selvfølgelig skulle der også li være et billede kun med de udenlandske lærere og så de kinesiske chefer for Kindergarten. Så så man lige mig med hawaii blomsterkrans om halsen, en meget lille blomsterkrans om hovedet med en kinesisk dame på hver side, der klamrer sig til mine arme. Jah I think you get the picture xD

Til alle jer derude vil jeg da også lige ønske en rigtig god Happy Teachers’ Day ;)

Ps. Det smukke billede af alle os lærere omgivet af blomster er nu hængt op i Kindergaten ved elevatorerne, så nu skal vi alle rende rundt og glo på det hver dag xD Tror hellere de skal køre et slogan, der hedder ”Happy Everyday” .

1 kommentar:

  1. hehe, du må da lige ligge billedet ud så vi kan se det (hvis det da er lovligt :p), det lyder da vildt flot xD

    SvarSlet