onsdag den 12. august 2009

Det første skridt

Nu har jeg så endelig fået taget mig sammen til at oprette den blog, hvor jeg beskriver mine oplevelser de næste 7 mdr. i Kina. Må indrømme at jeg er meget spændt på, hvordan denne blog kommer til at fungerer, for skal jeg være ærlig, så har jeg aldrig selv haft en blog, selvom jeg dog har læst mange. Men det er med blogging som alt andet; det handler bare om at kaste sig ud i det, og se hvad det så fører med sig - godt som ja mindre godt ;) 
Formålet med denne blog er primært at fortælle om min rejse til Kina og hvad jeg oplever på en day to day basis. Jeg vil så vidt mulig prøve at opdatere bloggen hver dag, meeen folk som kender mig ved at jeg er lidt doven og langsom, så der kommer højst sandsynlig til at opstå nogle enkelte tidspunkter hvor jeg ikk li får taget mig samn - håber i kan bære over med mig :) For at vende tilbage til formålet med bloggen, er det vel også på sin plads at fortælle lidt om, hvad det egentlig er, jeg skal i Kina. Her den 20. aug. rejser jeg som sagt til Kina sammen med 11 andre dejlige mennesker, hvor jeg skal opholde mig i 7 mdr. i Kinas 3 største by Tianjin. Her skal jeg bo på Cathay Future Children Center, hvor jeg også skal undervise små kinesiske børn i engelsk. Jeg kan ikke sige, hvor gamle de børn er, som jeg skal ha med at gøre, da jeg først finder ud af det, når jeg ankommer til centeret. Puuuha men er godt nok nervøs for, hvordan det skal gå med den undervisning, for jeg har overhoved ingen undervisningserfaring, så hvis i har nogle gode råd så skriv endelig! Nå, men i januar stopper jeg så som underviser på centeret, og derefter har jeg 6 ugers frihed til at rejse rundt i Kina. Det bliver spændende, skræmmende, nyt, overvældende, chokerende, sjovt, skrub forvirrende og ja er sikker på at i nok ska få et indblik i hele mit indviklede følelsesregister på hele denne tur ;) 
Ud over at skrive om mine oplevelser, vil jeg også skrive om forberedelserne til rejsen, beskrive steder i Kina jeg oplever, kommer med forslag til hvad man kan se, hvis man selv har lyst til at ta til Kina, skrive om kulturen og de mennesker jeg møder. Hvis i har ønsker om ting i gerne vil vide mere om, mens jeg er dernede, er i velkomne til at skrive...Enjoy :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar