fredag den 14. august 2009

Kuffertmareridt

Nu er grænsen så nået, hvor der er mindre end 1 uge til, at jeg sidder ombord på flyveren og vinker farvel til familien og Danmark...et "på gensyn" vel og mærke. Men altså nu hvor tiden nærmer sig og de sidste forberedelser er ved at falde på plads; har fået alle de vaccinationer, der skal til for, at jeg ikk bliver syg i Kina (utroligt hvor meget sygdom man skal ha ind i kroppen for, at man kan forblive rask O.o), har fået de sidste sundhedstjek, mit visum er i orden, jeg er forsikret i hoved og røv og jah, kort og godt er det praktiske sådan nogenlunde på plads. Sidder dog stadig med en lille frygt for, at jeg har glemt en eller anden mega vigtig detalje. Men nu hvor at alt det praktiske er på plads så sidder jeg nu over for den største og sværeste opgave som en pige, der skal ud og rejse, kan have: at pakke en kuffert på max. 20 kg. Altså det er så nu, hvor jeg tænker, at dem i lufthavnen ikk lige har forstået, at folk som mig ikk kan pakke deres liv ned i én kuffert og få den til at veje 20 kg. Det er fuldstændig umuligt! 20 kg. til 7 mdr. i Kina...jeez! Hvordan pakker man til 7 mdr. hvor man ikke helt er klar over, hvilke ting man kommer ud for, andet end at 1) man er i Kina, 2) man skal undervise en masse søde små kinesiske børn, 3) folk spytter på gaden (en meget ulækker vane jeg aldrig tror jeg kommer til at vænne mig til), 4) jeg skal spise med pinde (kan sagtens forestille mig at min motorik ikk li frem holder til at skulle spise med pinde OG undgå at spilde på én gang) og 5) de her søde små kinesiske børn kan finde på at jah "lette trykket" midt ude i det offentlige. Hmm... Den er tricky ikk? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar