søndag den 30. august 2009

Starbuck's memories

Okay først vil jeg lige undskylde at mit næste indlæg først kommer ind på bloggen nu – vi har desværre haft nogen problemer med nettet på centeret, hvilket vil sige at der intet internet har været fra fredag til nu. Og det virker desværre stadig ikke. SÅ lige pt. sidder jeg med en dejlig chokolademuffin og en mangojuice og er på nettet på Starbuck’s ^^ me like! Men nu hvor at det er noget tid siden jeg sidst har skrevet inde på bloggen er der jo sket en del ting…så mange at jeg jo slet ikke ved hvor jeg skal begynde, hvad jeg skal lægge vægt på, og hvor meget jeg skal gå i detaljer. Hmm tricky. Trist at jeg ikke rigtig har et videokamera der følger med, så i kan få alle indtrykkene med. Tænker nogen gange på hvordan det må være for alle jer hjemme i Danmark, når i sidder og læser bloggen kun med de billeder i får inde i hovedet. Men som jeg tidligere har sagt er i velkomne til at skrive kommentarer eller maile til mig (min mail er sarah_toftedal@hotmail.com), hvis i vil høre mere eller bare snakke med mig om, hvad i nu har på hjertet ^^ råd og forslag til forbedringer af bloggen er også meget velkommen.
Nåh men jeg kan starte med det, som har haft størst effekt på mine handlinger her de sidste par dage. I torsdags brugte vi dagen på at være på marked; Her købte Kathrine og jeg f.eks. noget lir til vores mobiltelefoner - en ting som de kinesiske piger ser ud til at dyrke vooold meget ;p Nåh men da det så blev tid til at skulle have noget frokost delte vores gruppe sig. Mig og Kathrine gik på noget der lignede en "traditionel" kinesisk restaurant mens de andre piger tog på en kinesisk fastfood restaurant for at få en burger. Og jeg vil såh lige sige at jeg er både glad og lettere nederen over at jeg ikke tog med dem i stedet for. Forklaring følger ;) Altså inde på den her kinesiske restaurant, der blev man placeret ved et bord, som havde en kogeplade i midten. Når man så bestilte, bestilte man råt kød, rå grønsager og nudler. (Kathrine:) Vi kunne ikke læse menukortet, da det var på kinesisk, men vores tjener var rigtig flink, og hun hjalp os med at få bestilt. Efter lidt tid kom hun med en stor gryde. Den blev placeret på kogepladen og der blev fyret op for den. Så kunne vi ellers bare putte vores forskellige ”ingredienser” deri og så vente på, de var færdige og så bare gå til den. Det smagte rigtigt godt☺ Dog fandt vi hurtigt ud af, efter at Sarah havde fået tårer i øjnene et par gange, at vi nok hellere måtte holde os fra den ene af de to forskellige supper, som var i gryden. Den ene var MEGA stærk! Chilierne væltede rundt i hinanden. Så vi holdte os mere til den anden, som bare var moderat krydret☺ Dippen dertil, som alle kineserne virkede ti lat være fuldstændigt tossede med, falt heller ikke voldsomt i vores smag. Den mindede både i konsistens og smag som mudder. Måske vi bedre kan lide det næste gang! Vi har senere fundet ud at, at hele denne seance kaldes ”hot pot”. Det var sjovt at prøve, måske man skulle give det en chance en anden gang, for det var faktisk helt ok☺
Dog kan hot pot havde været skylden i Sarahs ”mave
Fredag tog seks fra holdet til Beijing. Vi syntes ikke rigtigt, vi havde lyst til det, for der er bare stadig så meget i Tianjin, vi ikke har set endnu!

Såh er Sarah tilbage ^^ bare en lille side bemærkning. Hvis i skal til Kina vil jeg klart anbefale at i tager nogle piller mod rejsemave, da man virkelig kan komme ud for at skulle på en toiletmaraton lige pludselig xD spørg på apoteket, for der udvikles hele tiden nye piller, og de er simpelthen de bedst kvalificerede til at give råd om den slags ☺ nåh men jeg bliver nødt til at stoppe for nu…næste indlæg bliver forhåbentlig i morgen. Indtil da må i holde jer munter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar