søndag den 23. august 2009

The night out in China

Okay her kommer opdateringen så fra vores første besøg med Kinas natteliv. Som jeg fortalte i går (indlægget er dog først uploadet i dag), så skulle vi på en bar kaldet Ali Baba’s, hvor vi skulle have noget at spise og ellers have noget kinesisk øl, og fejre at Kathrine havde fødselsdag. En af de gode ting ved at være i Kina er f.eks. at man har en meget lang fødselsdag pga. tidsforskellen på 6 timer mellem Kina og Danmark – total fedt sir jeg bare ^^. Men altså Ali Baba’s er den her ”internationale” bar, hvor der udover kineserne selv også kommer en del udlændinge, hvilket man også kan se på deres spisekort, som består af alt fra indisk og kinesisk, til engelsk Shepherds Pie og en god omgang spaghetti bolognese. Meeen Ali Baba’s er dog ikke li frem et sted hvor man kun spiser, som jeg sagde var det jo en bar, og en rigtig god en af slagsen, generelt vil jeg helt klart anbefale folk, der tager til Kina at tage på nogle af de lokale bare, fordi den stemning, man finder her er bare total nice, plus at både drinks og øl er billigere ;) En anden lille bonus til alle, der godt kan li at drikke øl, er det f.eks. på Ali Baba’s muligt at få en Carlsberg indeholdende 50 ml. øl – og jah det er en dejlig stor størrelses øl. Derudover kan jeg også anbefale kinesernes egen øl Tsing Tao, som kommer i samme store størrelsesformat. Den kinesiske øl er også lidt sådan tyndere end Carlsberg – den er kun på 3,5 % - så nogen vil nok mene at det er en rigtig tøseøl. Man behøver dog ikke at nøjes med en tynd kinesisk øl, da de også har en mørk og en smule stærkere øl, som jeg desværre ikke kan huske navnet på – selv synes jeg at den smagte en smule af nisseøl, så hvis man er til den slags jamen så siger jeg da bare ”kom glad”.

Efter Ali Baba’s synes vi dog at vi skulle videre til en rigtig kinesisk club – vi havde jo en fødselsdag, der skulle fejres. Og ud over, at den kinesiske club vi fandt, befandt sig oppe på 3 etage, og var en af mange i den samme etagebygning, så minder de kinesiske diskoteker meget om de danske – bortset fra at de som snak servere popcorn med sukker xD noget af en bitter overraskelse, når man regner med at kunne få en dejlig salt omgang popcorn i sin brandert. I realiteten er der ikke meget at fortælle om selve byturen, så det bliver alt i dette indlæg ☺

Ingen kommentarer:

Send en kommentar