søndag den 23. august 2009

Tianjin day 1.

Så er første HELE dag i Tinajin ved at være gået og sikke en dag. Mange vil nok mene at de ting jeg har at fortælle er små hverdagsting, MEN hallo folkens de her ting er jo i Kina og begejstringen for selv de mindste ting er stor på min side, så please bær lidt over med mig hvis jeg går lidt for meget i detalje (ka f.eks. se at sidste indlæg blev sindsygt langt xD, håber jeg ikke trætter jeres læselyst). Derudover vil jeg gerne undskylde at jeg ikke har lagt nogen billeeder ind her på bloggen, men det har desværre vist sig at de kinesiske myndigheder mener at det her blogsystem som jeg og flere af de andre bruger skal spærres så vi kan i realiteten ikke komme ind på vores blog. Det system vi nu har fundet, der kan åbne bloggen kan så desværre ikke uploade billeder, så til vi finder en løsning må i danne jer nogle billeder inde i hovedet xD

Men tilbage til opdateringen. I dag har vi for første gang fået rigtig kinesisk morgenmad: en form for rissuppe, bønnegrød og to former for brød, hvor det ene var sådan en form for fladbrød og det andet var noget helt hvidt blødt noget, formet til nogle små pakker, og som ikke rigtig smagte af noget xD mums altså og velbekomme. Vores kontaktperson Becky havde dog været så sød at sørge for at der var toastbrød, marmelade og skinke til os, så til dem der ikke ville gå 100 % traditionel kinesisk var der en lille vestlig udvej. Desværre kan jeg godt forudse at når vi i fremtiden må undvære toastbrød og lignende bliver det hårdt at skulle overleve om morgenen med rissuppe og bønnegrød (med sukker på naturligvis ;)

Idag har vi derudover også været nede hos en lille mobilforhandler der kunne skaffe os kinesiske sim-kort, så nu har jeg så fået et kinesisk mobilnummer, som jeg har tænkt mig at benytte mens jeg er her i stedet for det danske. OG til dem, der har lyst til at kontakte mig, er nummeret: 13821640673 og så skal i bare indsætte 0086 foran da det er landekoden her til Kina :) regner med at høre fra jer ;p

Li pt. kommer der ikke mere fra mig li i øjeblikket. Vil forsøge at skrive senere og fortælle mere om dagen, men li nu trænger vi alle til noget mad og en kold øl nede på Alibabba ;) KANPAI!

Ps. Det her indlæg er først blevet uploadet senere, da vores net på sin vis lever sit eget liv xD nogen gange virker det og andre gange virker det ikke.

1 kommentar:

  1. bønnegrød med sukker på?! bvadr... men ellers lyder det da som om du har det meget godt ^^

    SvarSlet